سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیراگاه چشمها به صاحبانش دروغ می گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :1
کل بازدید :18531
تعداد کل یاداشته ها : 18
103/2/17
2:57 ع

 shad

                                        شما مستحق شادی هستید

پیام‌هایی که به خود می‌‌دهید سمت و سوی زندگی شما را تعیین خواهد کرد پس اگر دائما‍ به خود بگویید من ارزشی ندارم و شادی در زندگی حق من نیست، چطور انتظار دارید که شاد باشید؟

 

خودتان را قبول داشته باشید

خوب، بد، زشت یا هرچه هستید، همان را بپذیرید. به هر کاری مشغول هستید بدانید که آن کار نهایت تلاش و کوشش شما بوده، پس کاملا از آن راضی و خشنود باشید و به دنبال پیشرفت بروید. اگر تنها به نداشته‌های خود فکر کنید مطمئنا از داشته‌های خود هرگز لذت نمی‌‌برید.

 

احساس رضایت نمایید

نباید همواره به دنبال موقعیتی در آینده باشید تا در آن زمان به خرسندی برسید. شما مطلع نیستید که فردا زندگی چه چیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد، پس امروز از داشته‌ها و موقعیت‌های خود نهایت لذت را ببرید.

 

قدر زندگی خود را بدانید

شادبودن در حال حاضر یعنی از زندگی خود سپاسگزاری کردن. شکرگزاری ازسلامتی، شغل، خانه، غذا یا خانواده‌ای که عاشق شماست. آیا اگر متوجه شوید که فقط نود روز از زندگی شما باقی مانده متفاوت عمل نمی‌کردید؟ سرانجام عمر همه یک روز به پایان خواهد رسید. شاید شما حتی نود روز هم وقت نداشته باشید. این را بدانید که تنها سپاسگزاری است که شادی و آزادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد، نه سرزنش.

 

با دیگران مهربان باشید

شادی واقعی یعنی مفید بودن برای دیگران. اگر شما یاد بگیرید که به مشکلات، بیش از اندازه فکر نکنید آنها در نظر شما کوچک وکوچک‌تر خواهند شد. اگر تنها به خود فکر نکنید، متوجه می‌شوید که زندگی چقدر زیباست